DEĞERLİ ÜYE VE MİSAFİRLERİMİZ

TEDAK her Pazar günü günübirlik doğa yürüyüşü yapmaktadır. Bu yürüyüşlere katılabilmek,

yürüyüşten keyif almak ve sağlıklı bir şekilde sonlandırabilmek için izlemeniz gereken yolu,

uyulması gereken kuralların neler olduğunu bilmeniz gerekmektedir.

 

Öncelikle faaliyet programlarının üç ayda bir yayınlandığını, bu programa basılı halde

ulaşabileceğiniz gibi www.tedak.org.tr adresinden ve TEDAK Facebook grubuna

(https://www.facebook.com/groups/trabzontedak) üye olarak takip edebilirsiniz.

Günübirlik doğa yürüyüşleri dernek tüzüğünde belirtilen şekilde üye ve misafirlerimizle

faaliyet amaçlı yapılmaktadır. Yürüyüşe katılmakla; doğa yürüyüşüne engel bir hastalığınızın

olmadığını, doğada yaşanması olası olumsuzlukları bildiğinizi, bu olumsuzluklarla

karşılanmanız halinde kimsenin sorumlu olmadığını kabul ettiğinizi bilmelisiniz.

Faaliyet duyurusunda gidilecek yer, yürüyüş parkurunun özellikleri, yürünecek süre

belirtilmektedir. Yürüyüşün zorluk derecesi zamana göre belirlenmiş olup programlarda

harflerle gösterilmektedir (A: 2-3; A+: 3-4; B: 4-5; B+: 5-6 saat).

Yürüyüş etkinliğine katılabilmek için TEDAK üyesi olmanız gerekmemektedir. Katılmak

istediğiniz yürüyüş etkinliği için katılım isteğinizi Cumartesi günü akşamı, saat 19.30 kadar

kulüp telefonuna (0462 3262076) veya faaliyet sorumlusuna bildirmeniz gerekmektedir.

Facebook üzerinden yapılan faaliyet davetinin altındaki “Gidiyorsun” kısmını işaretlemeniz

faaliyete katılacağınız anlamına gelmez.

Faaliyete katılacağınızı belirttikten sonra zorunlu bir sebep yüzünden gelemeyeceksiniz, bunu

hemen faaliyet sorumlusuna bildiriniz.

Faaliyetler aksi belirtilmediği sürece sabah 08.00 de Trabzon Gazipaşa Caddesi, Hanedan

Düğün Salonu önünde toplanarak başlar. Gidilecek güzergâh üzerinde oturuyorsanız isim

yazdırırken bunu belirtmeniz durumunda araca yol üzerinden binebilirsiniz.

Günübirlik faaliyetlere mevsim koşullarına uygun malzemelerle gelinmelidir. Doğada, özellikle

de yüksek rakımlarda aniden değişen  iklim koşulları  ve hava akımları sonucunda zor

durumda kalınması her zaman mümkündür. Karşılaşılabilecek zor koşulları sağlıklı bir şekilde

göğüsleyebilmek için o an sahip olunan malzemeler hayati öneme sahiptir. Doğada bu tür

koşullarla karşılaşılmasa bile uygun ve yeterli malzemelerin yürüyüş keyfini üst düzeyde

tutacağı, vücudu koruyacağı unutulmamalıdır.

Yürüyüşe giderken, vücutla bütünleşen, bel ve göğüs kemerleri olan 20-30 litre arası

büyüklükte bir sırt çantası içerisinde; dolu bir su kabı, yağmurluk, yedek çamaşır ve çorap,

şapka veya bere, mevsime göre eldiven, kafa lambası, su geçirmez şekilde saklanan kibrit,

düdük, güneş gözlüğü ve kremi, atıştırmalık yiyecekler mutlaka bulundurulmalıdır.

Amaca uygun su geçirmez ayakkabı ve uygun, kalın çorap, mevsime göre uygun kumaştan

yapılmış hareketi engellemeyen pantolon, uygun üst giysiler, mevsim koşullarına göre polar

ve rüzgâr geçirmez montun yürüyüş kalitesini ve keyfinizi arttıracağını unutmayınız.

Faaliyet günü belirtilen saatten 10 dakika önce buluşma noktasında olunuz. Faaliyete gidilen

araçta koltuk ayırma ve önceden koltuk rezervasyonu yapılmaz. Boş bulduğunun yere

oturabilirsiniz. Araç içerisinde diğer katılımcıları rahatsız edecek davranışlarda bulunmayınız.

Ortak paydası sevgi, doğaya saygı, dostluk ve paylaşım olan ve doğayı keşfetmeye giden

katılımcıların bulunduğu araçta ve faaliyetin tamamında hiçbir siyasi görüşün, etnik ve inanç

yapısının öne çıkmasına ve bu konuda tartışma yapılmasına izin verilmez.

Faaliyetler sırasında fotoğraf çekilmesine izin verilir. Ancak fotoğraf çekmek amacıyla aracın

durmasını talep etmeyiniz, faaliyet sırasında fotoğraf çekerken genel yürüyüş disiplinini

bozmayınız.

Yolda uygun saatlerde ve mekânlarda kahvaltı ve alışveriş molası verilir. Aksi belirtilmediği

sürece yanımızda getirdiğimiz yiyeceklerle kahvaltı yapılmakta ve gün boyu gerekli ihtiyaçlar

kahvaltı sırasında mola verilen yerleşim yerinden temin edilebilmektedir.

Yine aksi belirtilmediği sürece öğlen yemeğinde sırt çantamızda taşıdığımız yiyecekleri

tüketiriz. Verdikleri enerji kısa süreli olduğu için faaliyet öncesinde çikolata, şeker gibi basit

karbonhidratların alınması, sonrasında kendimizi halsiz hissedeceğimiz için tercih edilmez. Bu

grup karbonhidratlar yerine daha uzun süre enerji verebilen kuru meyve ve kuruyemiş gibi

yiyecekleri tercih etmeliyiz.

Tüm bu koşulları yerine getirerek katıldığınız günübirlik yürüyüş etkinliği sırasında aşağıdaki

kurallara ve uyarılara da riayet etmeniz gerekmektedir.

Yürüyüşlerde ellerin boş olması gerektiğini unutmayın. Elleriniz dolu iken sendelediğinizde

dengenizi sağlayamaz, düştüğünüzde daha çok zarar görürsünüz.

Yürüyüş sırasında baton kullanmanın dengenizi korumanızda yardımcı olacağını unutmayın.

Batonunuz yoksa uygun bir sopa da kullanabilirsiniz.

Yürüyüş başlangıcında yavaş hareket ederek vücudun yürüyüşe uyum sağlamasına imkân

tanıyın. Belli bir tempoda yürüyün. Ani hızlanmalar ve yavaşlamaları vücudunuzu zorlar ve

yorulmanıza neden olur.

Adımlarınızı kısa ve dengeli atın. Büyük çaba gerektiren bir adımdan sonra 5-10 saniye

dinlenin. Dik tırmanışlarda zemin kaygan ise çok fazla beklemeden ikinci adım atılmalıdır.

Çıkışlarda burun saplama, inişlerde ise topuk saplama yöntemleri güvenli bir iniş için

gereklidir. İnişlerde en çok parmak uçları zarar gördüğünden ortopedik taban kullanmalı ve

bağcıklar iyice sıkılmalıdır.

Soğuk havalarda ince giysileri çok kat giyinmelisiniz. Bu durumda yürüyüşün ilerleyen

zamanlarında terlemeye başladığınız ve sonrasında tekrar üşüdüğünüzde ince giysileri tek tek

kolaylıkla giyip çıkartarak vücut ısınızı ayarlayabilirsiniz.

Faaliyet sorumlusunun tüm uyarı ve yönlendirmelerine uymanız gerekmektedir. Kesinlikle

faaliyet sorumlusunun önüne geçmeyin ve onun belirlediği artçının da gerisinde kalmayın.

Doğada her an değişen koşullar olduğunu tahmin edersiniz. Oluşan yeni koşullara göre grubu

yönlendirmek faaliyet sorumlusunun inisiyatifindedir. Bu nedenle faaliyet sorumlusu hava ve

yol koşullarına göre yürüyüş rotasında değişiklik yapabilir.

Gruptan ayrılmayınız, tek başına yürümeyiniz ve kestirme amacıyla farklı yollara sapmayınız.

Herhangi bir nedenle gruptan koptuğunuzda veya kaybolduğunuzda kendi başınıza hareket

etmeyip grupla olduğunuz en son noktada bekleyin. Grubun sizi aramaya başlayacağı yerin

orası olacağını unutmayın.

Yanınızda ihtiyacınızdan fazla veya gereksiz malzeme taşımayınız.

Yürüyüş sırasında özel mülk ve bahçelere izinsiz girmeyin, tarla ve bahçelerden izinsiz ürün

almayın.

Ne kendinizle ne de bir başkasıyla yarışmayın. Bu sporun en güzel yanı başkasıyla yarışmak

zorunda olmamızdır. Yürüyüş sırasında ‘’daha ne kadar yolumuz kaldı’’ düşüncesine

kapılmayın. Yaşadığınız sorun veya ihtiyacınız varsa faaliyet sorumlusundan yardım isteyin.

Sık ve uzun süreli molalar yerine dinleniyormuş gibi yavaş bir tempoyla yürüyün. Molalarda

vücudunuzu soğuğa karşı korumayı ve sıvı alımını ihmal etmeyin.

Ani bir uyarıyı duyabilmek için kulaklıkla müzik dinlemeyin, cep telefonuyla konuşmayın.

Taşlık, kayalık ve kaygan bölgelerden yürürken tek sıra yürüyün.

 

Eğer karlı zeminde yürünüyorsa kayaların yanlarındaki karların daha yumuşak olduğu ve

batma tehlikesinin bulunduğu unutulmamalıdır.

 

Ve her şeyden önemlisi bilgi ve tecrübenizin yetersiz kaldığı noktalarda geri dönün.

Faaliyetin sonunda yaşadıklarınızı kendi açınızdan da değerlendirin, eksik gördüğünüz yön ve

malzemelerinizi bir sonraki faaliyete kadar tamamlayınız.

 

Dağlardan güven ve neşe içinde, ayağınıza taş değmeden inmeniz dileklerimizle…

TEDAK YÖNETİM KURULU